Juriu CMFC 2018

[vc_row][vc_column][vc_single_image image=”2767″ img_size=”medium” style=”vc_box_circle_2″][vc_column_text]

RO: Raymond Bobar (n. 1978), designer (tipo)grafic care trăiește și lucrează în Londra, a lucrat pentru Galeria Plan B, Editura IDEA, Muzeul de Artă Contemporană, Fabrica de Pensule, Salonul de Proiecte, Galeria Nicodim, Black Button Books, și altele. A absolvit Masterul de Design Tipografic de la Universitatea din Reading, Marea Britanie, a studiat tipografie la Cooper Union în New York și fotografie la Universitatea de Artă din București. A predat design editorial la Visual Playground și a fost membru al juriului pentru Portfolio Reviews la Diploma 2016–18. Este designer de caractere tipografice pentru studioul Newlyn din Londra. A creat designul grafic pentru Selfie Automaton (Pavilionul României la cea de-a 15-a Expoziție Internațională de Arhitectură a Bienalei de la Veneția), și Geta Brătescu – Apparitions (Pavilionul României la cea de-a 57-a Expoziție Internațională de Artă a Bienalei de la Veneția). Proiectele lui au fost incluse în expoziția Romanian Design Week 2016. Este art director fondator al DoR (Decât o Revistă). A câștigat Premiul pentru design de publicații în 2016 și Premiul pentru design de colecție în 2017 la concursul „Cele mai frumoase cărți”.
raymondbobar.com

[/vc_column_text][vc_column_text]

EN: Raymond Bobar (b. 1978), (typo)graphic designer living and working in London. He has worked for Plan B Gallery, IDEA publishing, MNAC, Fabrica de Pensule, Salonul de Proiecte, Nicodim Gallery, Black Button Books and others. He has an MA in type design from the University of Reading in UK and has studied typography at Cooper Union in New York and photography at the National University of Arts in Bucharest. He has taught editorial design at Visual Playground and been a member of the jury for Portfolio Reviews at Diploma 2016-2018. He works as a type designer for Newlyn studio in London. He created the graphic design for Selfie Automaton (Romanian Pavilion at the 15th edition of the International Biennale of Architecture from Venice), and Geta Brătescu – Apparitions (Romanian Pavilion at the 57th Biennale of Contemporary Art from Venice). His projects have been included in the Romaninan Design Week 2016 exhibition. He is a co-founding art director of DoR magazine. He has won the prize for magazine design in 2016, and book collection design in 2017 at “The most beautiful books from Romania” competition.
raymondbobar.com

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”2765″ img_size=”medium” style=”vc_box_circle_2″][vc_column_text]

RO: Dinu Dumbrăvician (n.1961) designer. Absolvent al Institutului de Arte Plastice „N. Grigorescu” din București, specializarea Design, în 1985.

Este co-fondator și asociat al s.c. Faber Studio s.r.l., un mic studio care se îndeletnicește, printre altele, cu designul grafic. Face asta începând cu anul 2003. Majoritatea lucrărilor realizate aparțin domeniului editorial – cărți, reviste, cataloage. Într-o mai mică măsură realizează și identități vizuale, ambalaje și design pentru standuri de expoziții.

Printre cei cu care a colaborat, de-a lungul anilor, se află editurile Trei, Humanitas și Humanitas Educațional, Prior, Curtea Veche, Centrul de Carte Germană, Fundația Löwendal, Fundația „arhitext”, Institutul Cultural Român, Clubul ilustratorilor, ș.a..

Din 1990 predă comunicații vizuale la Universitatea Națională de Arte din București, la catedra Design. Din 2009 este coordonator al Departamentului Design.

Co-organizator al atelierului tipografic Olanda-România, 2007 și 2010.
Faberstudio.ro
unarte.org

[/vc_column_text][vc_column_text]

EN: Dinu Dumbrăvician (b.1961) has graduated design at the “N.Grigorescu” Institute of Arts from Bucharest in 1985.

He is a co-founder and associate at Faber Studio, a small design studio started in 2003 that ranges from graphic and editorial design to branding, packaging and exhibition design.

Amongst his collaborators you can find several publishing houses like Trei, Humanitas and Humanitas Educațional, Prior, Curtea Veche, Centrul de Carte Germană, Fundația Löwendal, Fundația „arhitext”, Institutul Cultural Român, Clubul ilustratorilor,  etc.

Since 1990 he has been teaching visual communication at the National University of Arts in Bucharest and since 2009 he is the head of the design department..

He has co-organised the Romania-Holland typographic workshop in 2007 and 2010.
Faberstudio.ro
unarte.org

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”2779″ img_size=”medium” style=”vc_box_circle_2″][vc_column_text]

RO: Alexe Popescu s-a născut pe 2 mai 1974 la București. A studiat inginerie mecanică în limba franceză la Universitatea Politehnica din București, apoi design grafic la Universitatea Națională de Arte, unde a și predat timp de un an. A continuat cu proiecte personale și comerciale în diverse zone creative: fotografie, video art, stencil, fanzine, publicitate, branding, ambalaj, design de produs, typography, type design. Din 2007 este designerul editurii Publica. Susține un curs de design grafic în cadrul unui proiect independent de educație creativă. Este, împreună cu Doru Someșan, autor al cărții RO-KIT Identitate românească în 50 de componente, care a primit în 2015 mențiunea specială a juriului CMFC.
www.alexe.ro

[/vc_column_text][vc_column_text]

EN: Alexe Popescu (b. 1974) studied mechanical engineering in french at the Polytehnic University in Bucharest, and then graphic design at the National University of Arts where he also taught for a year. His body of work spans from photography, video art, stencil and zines to  advertising, branding, packaging, product design, typography and type design. Since 2007 he is the graphic designer for Publica publishing house. He teaches a course on graphic design as part of an independent project for creative education. Along with Doru Someșan, he co-wrote RO-KIT Romanian identity in 50 components, which received the jury’s special mention in 2015 at “The most beautiful books from Romania” competition.
www.alexe.ro

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”2777″ img_size=”medium” style=”vc_box_circle_2″][vc_column_text]

RO: Timp de 5 ani (2013-2018), Ramona Chirica a curatoriat și a comunicat pentru Colorhood.com, o galerie online care reunește peste 500 de lucrări semnate de 50 de ilustratori din România, lucrări care ajung în lume ca printuri de artă în ediții limitate.

În 2015, pasiunea pentru educație și ilustrație a condus-o spre un nucleu de artiști care-și doreau să contribuie la creșterea nivelului de educație vizuală pe plan local și astfel a devenit, alături de aceștia, membru (până în 2017) al Asociației Visual Playground. Asociația organizează, anual, o școală alternativă de graphic design și ilustrație, alături de conferințe tematice deschise publicului larg și ateliere intensive coordonate de ilustratori, caligrafi și designeri de renume mondial.

Din 2016, Ramona activează ca reprezentant de ilustratori, prin intermediul studioului de art management Receptor, promovând portofoliile acestora și facilitând comunicarea cu clienți în căutare de idei, forme și culori pentru proiectele lor. În urmă cu un an, a inaugurat și o micro-galerie offline, unde organizează expoziții de ilustrație tematice. Peste 30 de artiști locali au fost invitați la Studio Receptor (Cărturești & Friends) în ultimele 10 luni, în expoziții personale și colective. Una dintre cele mai recente expoziții de grup a reunit 20 de coperte posibile pentru cărți fictive: artiștii invitați au ilustrat copertele unor cărți imaginare, cărți pe care le-ar scrie și le-ar publica ei la un moment dat, rememorând, visând sau anticipând experiențe personale sau familiare dintr-o Românie prezentă, recentă sau îndepărtată.

www.studioreceptor.ro

[/vc_column_text][vc_column_text]

EN: For 5 long years (2013 – 2018), Ramona Chirica was a curator and a communicator for Colorhood.com, an online gallery shop brought up together with a small team of artists. At the gallery shop, she focused on gathering, exhibiting and promoting a prolific showcase of artworks signed by Romanian illustrators.

Between 2015 and 2017, her ever-growing passion for education and illustration have led Ramona towards a group of illustrators interested in nurturing the local artistic community. Together, they founded the Visual Playground Association, an NGO that focuses on creating opportunities for creatives to both learn new skills and develop existing ones through courses and workshops held by prominent speakers, designers, illustrators and studios from Romania and abroad.

In 2016, Ramona founded an illustration agency – Studio Receptor, dedicated to promoting and representing local artists and facilitating collaborations between illustrators and clients looking for ideas, forms and colours. Last year, the studio transcended the online world and turned into a micro-gallery. More than 30 artists have been exhibited so far in the pocket-size gallery, where new personal or collective shows pop-up every two months.
www.studioreceptor.ro[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”2769″ img_size=”full”][vc_single_image image=”2772″ img_size=”medium” style=”vc_box_circle_2″][vc_column_text]

RO: Născut în 1985, Frédéric Tacer este grafic designer și director artistic independent. Trăiește și lucrează la Paris. După ce a absolvit École Nationale Supérieure des Arts Appliqués Olivier de Serresin 2008 cu felicitarile juriului, începe să lucreze la Londra ca grafician la ICA (Institute of Contemporary Arts) una din instituțiile culturale principale ale capitalei engleze.

În colaborare cu Sarah Boris, a semnat identitatea vizuală ICA, după care și-a fondat propriul studio la Paris în 2010.

Printre multiplele sale comenzi, studioul a colaborat cu sala de concert Point Éphémère, Editura Phaidon, le Grand Palais, Nuit Blanche Metz, la Cité du Design de Saint-Étienne, Festival international du graphisme de Chaumont si cu label-ul muzical Rotorelief..

Activitatea sa a făcut obiectul mai multor expoziții în Franța, Marea Britanie, Olanda, China, Statele Unite ale Americii și a fost publicată în diverse lucrări și reviste de specialitate.

În paralel Frédéric Tacer predă grafic design la École Nationale Supérieure d’Art de Dijon (căreia i-a conceput identitatea vizuală în 2015) și este invitat în mod regulat la diverse workshop-uri, conferințe și jurii.
frederictacer.net

[/vc_column_text][vc_column_text]

EN: Frédéric Tacer (b. 1985) is an independent graphic designer and art director. He lives and works in Paris. After graduating École Nationale Supérieure des Arts Appliqués Olivier de Serresin cum laude in 2008 he begins work in London as a designer for the Institute of Contemporary Arts, one of the main cultural institutions of the british capital.

In collaboration with Sarah Boris he made the visual identity of ICA and afterwards he founded his own studio in Paris in 2010.

Amongst his studio’s many clients it’s worth mentioning the Point Éphémère concert hall, Phaidon Publishing, le Grand Palais, Nuit Blanche Metz, la Cité du Design de Saint-Étienne, Festival international du graphisme de Chaumont and Rotorelief record label.

He has had many exhibitions in France, Great Britain, Holland, China, the US and has been published in several papers and magazines.

In parallel, Frederic teaches graphic design at École Nationale Supérieure d’Art de Dijon (whose visual identity he concieved in 2015) and is regularly invited to host workshops and conferences.
frederictacer.net

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”2774″ img_size=”full”][vc_single_image image=”2775″ img_size=”medium” style=”vc_box_circle_2″][vc_column_text]

RO: Corina Cotorobai este designer de literă care a studiat în Chișinău (1997), Haga (2001) și Arnhem (2003).  Încheind un cerc complet de la educație în artă clasică pană la arte aplicate, Corina s-a îndrăgostit de literă de la început, prin design grafic în general, typography și design de literă în particular. Susținătoare a școlii tipografice olandeze și absolventă a Academiei Regale de Artă din Haga și Werkplaats Typografie din Arnhem (ArtEZ), și co-fondatoare a brand-ului independent de type OurType (2003-2017), Corina are în spate două decenii și jumătate de creație tipografică multidisciplinară. De la Best Dutch Book designs, până la Best Book Designs of the World, Corina lucrează în prezent la un nou label ce va aduce încă o dată sub aceeași umbrelă cele mai bune talente din domeniul tipografic și al tipului de literă.

[/vc_column_text][vc_column_text]

EN: Corina Cotorobai is a typographic designer educated in Chișinău (1997), The Hague (2001), and Arnhem (2003). Having gone full circle from extensive classical Art education all the way to Applied Arts, Corina fell in love with letters early on, by way of graphic design in general, and typography and type design in particular. A proponent of Dutch typographic school and alumnus of the Royal Academy of Art in the Hague (KABK) and Werkplaats Typografie in Arnhem (ArtEZ), and formerly one of the co-founding partners of the independent type label OurType (2003-2017), Corina has behind her two and a half decades of multidisciplinary typographic work: from Best Dutch Book designs, to Best Book Designs of the World, to accruing talent and co-building an acclaimed type collection – currently focussing on an upcoming new label that will bring once again the best type and typographic talent under one umbrella.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”2781″ img_size=”medium” style=”vc_box_circle_2″][vc_column_text]

RO: Fred Smeijers e designer de literă, profesor, cercetăror și scriitor olandez. A studiat la școala de artă din Arnhem, a fost consultant tipografic la compania reprografică Océ, apoi a devenit membru fondator al grupului de design grafic Quadraat, ce a produs și numele primului lui tip de literă (FontFont, 1992). Printre cei mai versatili designeri de tip de literă contemporani, Smeijers deține o gamă variată de tipuri de literă: Renard (TEFF); Nobel (DTL); Arnhem, Fresco, Sansa, Custodia, Ludwig și Puncho, publicat prima dată de OurType, brand-ul pe care l-a co-fondat și condus până în 2017. Printre proiectele sale speciale se numără tipuri de literă dedicate și lettering pentru Philips Electronics, Canon-Europe, Tom-Tom, Samsung și Porsche.

Prima sa carte, Counterpunch a fost publicată de Hyphen Press în 1996, reeditată în 2011 și tradusă în franceză, japoneză și portugheză. În 2001 a primit premiul Gerrit Noordzij pentru contribuția deosebită adusă designului de literă, alături de o carte despre munca sa – Type Now (Hyphen Press, 2003). În 2016 Societatea pasionaților de tipografie i-a acordat premiul lui Fred.

Este cercetător la Platin Museum în Antwerp, profesor de design de literă la Hochschule für Grafik und Buchkunst în Leipzig  și profesor colaborator la Academia Regală de Arte din Haga și Universitatea din Reading, UK.

[/vc_column_text][vc_column_text]

EN: Fred Smeijers is a Dutch type designer, teacher, researcher, and writer. Educated at the school of art in Arnhem, he worked as a typographic advisor to the reprographic company Océ, then became a founding member of the graphic design practice Quadraat, which provided the name for his first published typeface (FontFont, 1992). Among the most versatile contemporary type designers, Smeijers has a whole range of distinctive typefaces to his credit: Renard (TEFF); Nobel (DTL); Arnhem, Fresco, Sansa, Custodia, Ludwig, and Puncho – first published by OurType, the font label that he co-founded and led as creative director until 2017. His custom type designs include bespoke typefaces and lettering for Philips Electronics, Canon-Europe, Tom-Tom, Samsung, and Porsche.

His first book – Counterpunch – has been published by Hyphen Press in 1996, followed by the second edition in 2011 and translations into French, Japanese and Portuguese. In 2001 he was awarded the Gerrit Noordzij Prize for outstanding contribution to type design, part of which was a book about his work – Type Now
(Hyphen Press, 2003). In 2016 the Society of Typographic Aficionados awarded Smeijers the SOTA Typography Award.

Smeijers is a research fellow at Plantin Museum in Antwerp, professor of type design at the Hochschule für Grafik und Buchkunst in Leipzig, and visiting professor at the Royal Academy of Arts in The Hague, and University of Reading, UK.

Moderator
Adina Pașca[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Share articol

[ssba]